zaterdag 7 april 2012

Eerste week phase 2!

Zo, de eerste week van fase 2 zit er al weer op. De vaart zit er gelijk alweer flink in, en het is allemaal weer een beetje wennen na 3 weken vakantie, want ja, fase 2 is 4 weken korter dan fase 1 en de eerste test is 23 april. Het gaat nu dus alweer erg snel allemaal.

De post it's beginnen zich weer langzaam te verzamelen op mijn muren. Aangezien fase 2 over nieuwe vakken gaat, is hier een klein overzichtje van de vakken.


 Navigation 1 : General Navigation. Zoals de titel al aangeeft, navigeren over onze aardbol. Hoe doen we dat, wat is de kortste route, en alles wat daarbij kijken komt.

Het dikste boek met 714 bladzijden.







Flight Performance & Planning 1, opgedeeld in 2 delen

Mass & Balance: Hoe wordt het gewicht verdeelt in een vliegtuig zonder dat we in een abnormale positie moeten vliegen om 'recht' te vliegen.

Performance : Wat is mijn takeoff distance, hoeveel baan heb ik nodig om te landen, wat is mijn maximale gewicht om op te stijgen met verschillende lengtes startbaan, temperaturen, hoogtes, weer, etc. veel berekeningen dus. Een boek van 512 bladzijden.



Navigation 2 : Radio Navigation

Nog meer navigeren, maar deze keer met VOR, NDB, DME oftewel Radio bakens. Ook hoe radiogolven werken, hoe ver ze kunnen komen, met wat voor frequenties deze bakens werken.

Een boek van 412 bladzijden.





Operational Procedures.

Oftewel dom feitjes leren, wat gebeurt er wanneer?

Een boekje van 234 bladzijden







Flight Performance & Planning 2 : Flight Planning and Monitoring

Een leuk vak, waarbij we routes uitzoeken op kaarten, hoeveel brandstof we nodig hebben, wat de minimale hoogtes zijn etc.


Een boek van 356 bladzijden






En het leukste (ahum) boek van allemaal : Air Law

Dit betreft regels, regels, en nog regels van alles in de lucht en vliegvelden, brevetten, kleuren van lichten, oftewel, nog meer feiten om te leren.

517 bladzijden met regels.







Volgens het schema eindigen we 14 juni met de JARs 2 examens, en kom ik in de week van 25 juni (of misschien iets eerder) weer naar Nederland voor een weekje om op 2 juli, vlucht BA 289 te nemen naar Phoenix, Arizona om op een van deze beauty's te vliegen (oké eerst de Warrior)


Dit is al over 3 maanden, en lijkt heel dichtbij, maar tegelijk ook zo ver weg. Ik moet nog 3 toetsperiodes doorstaan om naar Phoenix te mogen en hier ga ik dus weer alles voor doen om goede resultaten te halen.

Tot de volgende!

Bij deze ook nog mijn beloofde vlog van phase 1:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten